|
www.suzukigsxr.fora.pl Forum miłośników SUZUKI GSXR
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fubu
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 10:26, 01 Kwi 2010 Temat postu: TRE w suzuki - blokada mocy |
|
|
TRE w skrócie to takie coś, co blokuje moc na 1,2,3 biegu w motocyklu. Poniżej dam linka do stronki gdzie jest opisane wszystko jak krok po kroku ściągnąć tą blokadę.
Po ściągnięciu blokady motor dopiero dostaje jadu!!
TRE oznacza "Time Retard Eliminator". Co należy należy zrozumieć przez "czas" i co mamy na myśli tutaj. Mówimy o "czasie", kiedy występuje wybuch z zapłonem iskrowym, w stosunku pozycji tłoka. Optymalne miejsce na wybuch mieszanki występuje tylko trochę zanim tłok osiągnie górny martwy punkt.
Jeżeli zapłon jest zbyt wcześnie (na długo zanim tłok będzie w górnym martwym punkcie), to paliwo i powietrze są zapalone, gdy tłok jeszcze zbliża się, więc dużo energii marnuje się walcząc z tym w górę pędu.
Jeśli iskra pojawia się zbyt późno (dowolnym czasie po tym jak tłok osiągnie górny martwy punkt), to jest już w ruchu tłoka w dół, mieszanka paliwowo-powietrzna nie jest już maksymalnie skompresowana, a mniej energii otrzymuje się z wybuchu. Nazywa się to "spowolnienie czasu", lub "retard czasu". Daje ci coś mniej niż maksymalny moment obrotowy. Więc odpowiedni czas ma kluczowe znaczenie dla maksymalizacji energii z tłokiem (co przekłada się bezpośrednio na moment).
Suzuki celowo zaprogramowało ECM na mniej niż maksymalny moment obrotowy dla trzech pierwszych biegów. Przypuszczalnie ma to na celu ochronę kierowcy przed pełną mocą! Inżynierowie SUZUKI zrobili taki "retard" czasu, że iskra nastąpuje zbyt późno, celowo, tak aby maksymalny moment obrotowy nie został osiągnięty.
"TRE" usuwa to "opóźnienie", aby ustawić z zapłonem iskrowym z powrotem do miejsca, gdzie da to maksymalny moment obrotowy, tuż przed górnym martwym punktem. W ten sposób masz "wyeliminowany retard czasu" - "mod TRE".
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
gotowe około 100zł na allegro.
jest jeden minus - po ściągnięciu blokady nie działa wyświetlacz biegów, pokazuje cały czas 6 bieg.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fubu dnia Czw 10:27, 01 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ukash750
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 9:25, 02 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Witam mam pytanko czy ktoś już to zakładał do swojego moto ???
Napiszcie jakieś opinie na ten temat bo szczerze boję się trochę zamontować jakiejś kostki za 100zł w swoim moto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|