|
www.suzukigsxr.fora.pl Forum miłośników SUZUKI GSXR
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fubu
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 1:41, 28 Mar 2010 Temat postu: TRE w suzuki |
|
|
TRE w skrócie to takie coś, co blokuje moc na 1,2,3 biegu w motocyklu. Poniżej dam linka do stronki gdzie jest opisane wszystko jak krok po kroku ściągnąć tą blokadę.
Po ściągnięciu blokady motor dopiero dostaje jadu!!
TRE oznacza "Time Retard Eliminator". Co należy należy zrozumieć przez "czas" i co mamy na myśli tutaj. Mówimy o "czasie", kiedy występuje wybuch z zapłonem iskrowym, w stosunku pozycji tłoka. Optymalne miejsce na wybuch mieszanki występuje tylko trochę zanim tłok osiągnie górny martwy punkt.
Jeżeli zapłon jest zbyt wcześnie (na długo zanim tłok będzie w górnym martwym punkcie), to paliwo i powietrze są zapalone, gdy tłok jeszcze zbliża się, więc dużo energii marnuje się walcząc z tym w górę pędu.
Jeśli iskra pojawia się zbyt późno (dowolnym czasie po tym jak tłok osiągnie górny martwy punkt), to jest już w ruchu tłoka w dół, mieszanka paliwowo-powietrzna nie jest już maksymalnie skompresowana, a mniej energii otrzymuje się z wybuchu. Nazywa się to "spowolnienie czasu", lub "retard czasu". Daje ci coś mniej niż maksymalny moment obrotowy. Więc odpowiedni czas ma kluczowe znaczenie dla maksymalizacji energii z tłokiem (co przekłada się bezpośrednio na moment).
Suzuki celowo zaprogramowało ECM na mniej niż maksymalny moment obrotowy dla trzech pierwszych biegów. Przypuszczalnie ma to na celu ochronę kierowcy przed pełną mocą! Inżynierowie SUZUKI zrobili taki "retard" czasu, że iskra nastąpuje zbyt późno, celowo, tak aby maksymalny moment obrotowy nie został osiągnięty.
"TRE" usuwa to "opóźnienie", aby ustawić z zapłonem iskrowym z powrotem do miejsca, gdzie da to maksymalny moment obrotowy, tuż przed górnym martwym punktem. W ten sposób masz "wyeliminowany retard czasu" - "mod TRE".
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Invi
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:30, 12 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
A to TRE nie jest po prostu po to żeby wyrównać przebieg momentu na niskich biegach? Dzięki czemu uzyskuje się lepsze przyśpieszenie niż na silniku oddającym moc w stylu bomby.
Patrz: przyśpieszenie CBR f2/f3 vs przyśpieszenie mocniejszego przecież SRADa albo R6.
Myślę że ograniczanie mocy w motocyklu tak porąbanym jak gixer jest po prostu gupie i mało prawdopodobne. Tym bardziej że nie miał by to szans w wyścigach, a przecież do tego głównie gixera zaprojektowano.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Invi dnia Pią 22:22, 18 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fubu
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 9:21, 13 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
ale to nie jest moje przypuszczenie, to po prostu fakt.
Nie po co to zrobili..może żeby na gume nie dawać ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|